knäckebröd

Sitter i sängen nu och har mest ont i hela kroppen. Bara jag inte blir sjuk. I helgen blir de ju en massa kul!
Väntar på att mitt bakvärk i ugnen ska bli klart, men det dröjer minst en halvtimma till. Jag gör nämligen knäckebröd, väldigt nyttiga ska ni veta. Har ätit dom hos både Lina och Anna och fick receptet idag, väldigt gott kan jag tillägga. Fast tvivlar på att mina blir lika bra som kvinnornas mina. Är ju inte så vass i köket måste jag erkänna. Receptet hittar ni nedan.
Idag efter jobbet så tog jag tag i livet och åkte till friskis och körde ett pass. Ska verkligen ta tag i det här med träningen nu. Haha så sa jag visst förra gången också, och kolla hur det blev med det:p

Idag påväg till affären såg jag världens gulligaste, en pappas om åkte åkgräsklippare med öronskydd (eller vad det heter, men ni vet vad jag menar) och sin lilla bebis framför, med precis likadan öronskydd. Haha såg för sköna ut!

Nej nu ska jag bara ta det lugnt, har vart så aktiv idag. 
Och Emelie din jävel, vi har ju ett avtal om rökningen!

Receptet:
2 dl dinkelmjöl
1 dl sesamfrön
1dl krossade linfrön
1dl solroskärnor

Blanda allt tillsammans med ½ dl rapsolja och 2 dl kokande vatten.
Kavla ut degen mellan två bakplåtspapper och skjuts in i ugnen på 150 grader i ca en timma.

Lätt som en plätt...





                                                             Take care
                                                                                                     


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0