hurtiga fredag

Har inte hunnit skriva på ett tag:p Igår var iaf jag och Lina i Ullared. Men det var inte lätt att ta sig dit. Det började med att jag skulle ta Dicks bil till bankeryd där Lina befann sig. När Lina hoppar in i bilen så frågar hon vad det är som låter så konstig om bilen. Nej inget svarar jag, den låter alltid så. När vi börjar åka så börjar ett smått dunkande ljud höras. Blir lite orloig så jag ringer till Dick som tror att det antagligen bara är något i bagaget. Vi fortsätter och skämtar om att det är någon som trummar i baksätet, medans ljudet blir mer påtagligt. Vi bestämmer oss för att byta bil med pappa. På väg till honom dunkar det till ordentligt och en del underifrån bilen åker av och bilarna bakom börjar blinka på oss. Detta var nära pappas jobb så jag stannar inte förens vi är framme. När vi väl hoppar ur bilen så ser vi att hela avgassystemet ligger under bilen. Inte avgasröret såklart, för det hade vi ju redan tappat. Så den bilen var ju bara att skicka in på reperation, endast två dagar efter att den genomgått en full service. Men pappa säger iaf att det inte var mitt fel och det kändes skönt. Idag är dock bilen hel igen:)

Efter allt detta så åkte vi iaf vidare mot vårat mål, med pappas bil. Lina hade skrivit ut en vägbeskrivning som vi noggrant följde. Det hjälpte dock inte för vi hamnade mitt ute i vildmarken. Efter att ha hittat en kartbok i bilen så kom vi iaf fram. Vi shoppade en stund och några fynd fick vi minsann med oss.
Väl hemma så mötte vi upp Anna och åt på Chili Thai, min och Annas favorit:)
Senare kom Larsha in och vi hyrde en film och gick hem till mig och kikade på den. Dock var den skit dålig, men hade ju som tur var trevligt sällskap.

Idag gick jag upp halv nio och började tvätta, sen har jag även hunnit med att handla, städa och träna med flickorna. Duktigt av mig

Ikväll blir det lite inflyttnings partaj med lite trevliga vänner.
Känner dock att en magkatarr attack är på väg, så det får nog bli en lugn kväll.
Nu ska jag iaf göra chockladbollar.
Så det tyckte iaf jag var en bra uppdatering, hoppas du är nöjd nu!


Take care/ H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0