20 månader av kärlek

Har forfarande inte gjort ett piss idag. Så nu ska jag damsuga och sedan lägga kycklingen jag tagit fram i en marinad. Sen ska jag ta en lång dusch och hoppas att den gör mig lite piggare. Imorgon är det ju jobb igen som gäller.




Idag har Dick och jag varit tillsammans i 20 månader, 20 månader av ren kärlek. Nu menar jag inte att vårat förhållande är perfekt och att vi aldrig bråkar, men jag älskar verkligen den mannen. Han är så fruktansvärt snäll och omtänksam, bättre människa får man leta efter. Jag är så imponerad av dig Dick, att du har tålamod med mig. Brusar aldrig upp dig när jag är tjurig, du skriker aldrig även fast jag gör det. Du pratar alltid lugnt och sansat även fastän du är arg så du kokar.
Nej jag är djupt imponerad av dig och ser upp till dig älskling!

Sen kan jag tänka att många av er undrar varför vi inte har valt att flytta ihop. Men jag tror för att ett förhållande ska fungera måste man vara självständig. För att jag ska kunna vara självständig måste jag få bo själv och känna att jag klarar av allt vad det innebär. Om vi hade flyttat ihop direkt så hade det nog automatiskt blivit att vi intog varsina roller. Att jag ska städa och laga mat, medans han ska betala räkningarna och sätta upp hyllor. Nej jag vill att ett förhållande ska vara jämställt och att båda kan göra allt. För vad skulle hända om allt en dag tog slut, och jag aldrig hade betalt räkningarna eller vet hur man monterar en stol?

Självklart har jag fått en massa hjälp nu när jag har flyttat, både från Dick och min familj. Men det handlar om att jag vill lära mig från grunden. Sen tror och hoppas jag på en framtid med Dick, men just nu är detta vad som känns rätt för mig. 


Jag älskar dig Dickie;)
 

                                                   Take care/ H



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0